24 July 2015 written by Maas-Maarten Zeeman

Eulsen - Bad Bentheim

Vanochtend hebben we het één kilo wegende Duitse brood voor de helft opgegeten met een gebakken ei. Met zo'n ontbijt kun je wel een stukje fietsen. Vandaag zijn we van plan om naar Schutdorf te fietsen en daar camping op te zoeken zodat we morgen bij het kasteel in Bad Bentheim kunnen kijken.
Kasteel in Bad Bentheim

Allereerst zijn we weer terug gereden naar onze route. Die hebben we opgepikt bij een oude grafheuvel. Daar is de oudst bekende gouden beker van West-Europa gevonden.

Het eerste plaatsje waar we doorreden heette Neuenhaus. De bakker was open zodat we de trouwdag van papa en mama konden vieren met koffie en taart.

Daarna zijn we doorgereden. Onderweg kwamen we over onverharde paden. We reden zelfs even op de grens van Nederland en Duitsland. Daar lazen we een verhaal over de oude smokkelroutes.

Na de lunch in een mooi schuilhuisje reden we verder tussen de koren en maisvelden. We hebben een hert in de verte gezien. Even later dachten we dat we een enorm konijn boven het graan zagen uitsteken, maar het was een ree. Helaas kregen we hem niet op de foto omdat hij net wegsprong doordat de GPS piepte. Hij stond echt heel dichtbij.

Zo zijn we verder gereden naar Schuttorf, een mooi stadje, waar we ons hebben getrakteerd op een lekker glas cola.

Daarna zijn we verder gefietst naar de camping. De tent stond net op tijd, want er trok net een regenbuitje over.

's Avonds zijn we naar Bad Bentheim gereden om te eten en te kijken naar het kasteel. Wat een indrukwekkend gebouw! Morgen gaan we er binnen kijken.

Comments

Peter en Christine An

Posted 3 years, 2 months ago.

Leuke foto's, en een spannend verhaal.
    Bedankt!
    Opa Peter, oma Christine An

Site Administrator

Posted 3 years, 2 months ago.

Leuk om al die reacties te lezen hoor. :-)

Sjoerd

Posted 3 years, 2 months ago.

Het is hoe in duitseland heel leuk!!!!